26.5.09

Eerste PricingFuel Day een succes !

Op 14 mei 2009 organiseerde het European Pricing Platform (ePP) voor het eerst de PricingFuel Day – Benelux in Antwerpen. Het doel van deze PricingFuel Days is professionals te ondersteunen bij het opstellen van een waardegedreven prijsstrategie, het effectief implementeren & opvolgen van de pricing processen, het zetten van de ‘juiste’ prijs en het efficiënt omgaan met prijsoorlogen.

‘Pricing’ heeft niet echt een Nederlandse vertaling, maar het is véél méér dan prijszetting. Ook prijsstrategie, de inrichting van prijsprocessen met daarbij horende procedures, monitoring en reporting, ontwikkelen van value selling tools, etc. behoren tot het domein.

De ongeëvenaarde mate van belangstelling en participatie van de business decision makers uit Benelux maakte dit het meest succesvolle evenement in zijn soort voor Europa. Leidinggevenden uit diverse achtergronden en industrieën hanteerden de volgende feedback gebaseerd op hun ervaringen tijdens de ePP 'How to Take Advantage using Effective Pricing’ conferentie:

“Prijszetting als belangrijkste onderwerp gepresenteerd door goed voorbereide sprekers, elk met een duidelijk omschreven benadering van het onderwerp, gevolgd door een open en interactieve uitwisseling van ervaringen en suggesties. Een goed besteedde dag voor het verwerven van duidelijke en praktische hulpmiddelen om uw prijsbeleid te verbeteren.” - Hyundai Heavy Industries Europe NV, Pricing Strategy Executive

“De interactie in combinatie met de real-life case studies waren erg interessant om onze Pricing strategieën te benchmarken. Kijk alvast uit naar de 2de PricingFuel day !” - The Surgical Company, Sales & Marketing Manager Surgical Specialties Benelux

“De prijs is een zeer belangrijk onderdeel van de marketing afdeling, meeste bedrijven hebben dan ook soortgelijke problemen / kansen. Dit platform is dan ook een uniek instrument om ervaringen te delen.” - Pioneer Europe, Channel Marketing Manager

“Verstandig omgaan met prijs levert véél méér op dan kostenreductie of volumestijging. Met de nodige kennis van zaken kan je duidelijk tot 4 keer zoveel effect hebben op de bedrijfswinst. Pricing strategie is het hart van elk bedrijf met directe gevolgen voor de klanten, omzet en winstgevendheid. Dit Pricing evenement is een zeer goede investering!” - Europe based FMCG industrie, Business Intelligence & Market Research manager

De PricingFuel Day brengt state-of-the-art pricing kennis naar voren. Deelnemers kregen de kans in de pricing keuken te kijken van een aantal topbedrijven zoals Telenet, Startpeople, Pioneer Europe, etc. die pricing succesvol hoog op de agenda hebben staan en hiervoor uitzonderlijk hun kennis, tools, en methodes wilden delen. Weldra wordt er een nieuwe reeks ‘PricingFuel Days’ bekendgemaakt.

Over European Pricing Platform: Het European Pricing Platform is ontstaan vanuit de vraag van bedrijven naar het delen van kennis, tools en best practices betreffende pricing. Het ePP organiseert geregeld interactieve workshops waar ervaren pricing managers hun ervaring uitzonderlijk willen delen met andere organisaties. Op 30 juni a.s. volgt een unieke interactieve workshop rondom het opzetten van een effectieve Pricing organisatie. Meer info op : http://www.pricingplatform.eu/site/public/workshops_detail.asp?id=55

No comments: